2015. augusztus 10., hétfő

If I Stay - Ha maradné (filmkritika)



Nos ezzel a filmmel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak. Már régebben elkezdtem nézni feliratosan,de nem jutottam a végére vagy ha igen akkor nem nagyon emlékszem rá. Ma megnéztem magyarul is hát egyrészről kár volt más részről pedig élvezhetőbb volt mint feliratosan. Akkor most a kritikám elején térek ki a magyar hangokra. A két főszereplő magyar hangja engem nagyon zavart, de csak azért mert két kultikus film főszereplőinek magyar hangjai is ugyan azok voltak Csuha Bori aki Bella magyar hangja volt az Alkonyat filmekben és Berkes Bence aki Rupert Grint-nek kölcsönözte a hangját a Harry Potter filmekben. Mind két film nagy kedvenceim és a magyar hangokat én mindig is Bellához és Ronhoz fogom kötni,ezért is idegesített egy kicsit a magyar hang ebben a filmben mert folyton az ő arcuk jutott eszembe. A szűlők magyarhangja viszont nagyon el lett találva nagyon tetszett illet a karakterükhöz is. Most pedig rátérek a történetre. Mia egy fiatal lány aki a zene szerelmese,de kicsit más fajta zenét kedvel mint a szülei ugyan is ő csellózik. Egyik nap balesetet szenved a szüleivel és élet halál között lebegve el kell döntenie,hogy marad vagy inkább meghal. Ez idő alatt visszaemlékezésekből megismerhetjük Mia életét,hogy,hogyan lett az élete a cselló és,hogy hogyan ismerkedett meg szerelmével a rocker Adam-mel. Ilyes fajta történetet láthattunk már a Ha igaz volna cimű filmben is,úgy hogy az alap sztori nem ismeretlen. Ettől függetlenül nekem tetszett főleg a visszaemlékezések fogtak meg nagyon. A korházos jeleneteket viszont fölöslegesnek találtam, és idegesített,hogy Mia össze vissza futkározik. Több résznél is elsírtam magam főleg amikor a nagypapa elbúcsúzik Miától. Olvastam a film alapjául szolgáló könyvet,de már régebben úgy hogy újra kéne olvasnom,hogy össze tudjam vetni. Arra viszont teljesen emlékszem,hogy sokkal jobban kidolgozott volt mint a film,de viszont nem volt akkorra hatással rám.


Most pedig rátérek a szereplőkre. Chloe Grace Morezt-t nagyon szeretem. Jól hozta Mia karakterét kivéve a korházos jeleneteknél a visszaemlékezésekben viszont imádtam. Jamie Blackley-t eddig egy filmben se láttam,de ő is jól hozta Adam karakterét. Tetszett a kémia ami kettőjük közt volt. Mia szüleit imádtam, lazák voltak és jó fejek. Mia nagypapája annyira aranyos volt ahogy bátorította Miát elképeztő volt. A végén pedig mikor búcsúzkodik Miátol,hát ott egyszerűen megtörtem. Kim-et is nagyon szerettem jó lenne,ha nekem is lehetne egy ilyen jó fej barátnőm mint Kim.Nos jó kis film volt,de inkább a fiatalabb korosztálynak ajánlanám jah meg a zene szerelmeseinek mert jó kis zenék voltak benne :)


10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése